گزارش جلسه مجامع اسلامی ایرانیان در هامبورگ در بررسی مسائل سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی ایران

jalsehMajameHambourgMay2014

روز شنبه سوم خرداد ماه 1393 برابر با 24 ماه مه 2014 در شهر هامبورگ آلمان جلسه سخنرانی راس ساعت 18  با سخنان مدیر جلسه خانم ژاله وفا آغاز شد.  ابتدا ایشان  از حضار دعوت کردند که هر کس به رسم خود  بپا خیزد و به  شهیدان راه استقلال و آزادی ایران اد ای احترام نماید. وبا ذکر مقدمه ای کوتاه به دلایل برپایی چنین جلسه ای پرداختند و تاکید کردند که مردم ایران جهت خیزش و قیام بر علیه نظام حاکم نیازمند شفافیت و اطمینان از ویژه گیهای نظام جانشین ونیروی بدیلی هستند که برای مسائل مبتلابه کشور راه حل داشته باشند و از اینرو موضوع جلسه امشب نیز بررسی مسائل مختلف ایران و ارائه راه حل از سوی سخنرانان است. سپس خانم وفا از آقای ابوالحسن بنی صدر تقاضا نمود سخنرانی خود را آغاز نمایند.

موضوع سخنرانی اقای بنی صدر”بحران الگو و بدیل وآرمان در جهان “بود.

آقای بنی صدرسخنان خود را با شفاف کردن معانی ایده الیسم آغاز و در ادامه به نقش الگو و آرمان و رابطه الگو و آرمان با هم در جهان  و اثرات اینهمه در جامعه ما ایران پرداختند. ایشان توجه حضار را به مفهوم آرمان و اهمیت آن جلب نمودند و آرمان را هدف تعیین شده و تدارک دیدن عملی برای نیل به  آن هدف معنی کردند و به اهمیت نقش بدیل و ارتباطش با آرمان پرداختند.

 

پس از سخنان آقای بنی صدر خانم ژاله وفا در باره سیاست نفتی ایران و نقش نفت در اقتصاد ایران سخن گفتند وبه بررسی 8 ویژه گی وابسته ساز و ضد تولید سیاستهای نفتی حکومتها در نظام ولایت فقیه پرداختند و سیاست موازنه منفی را  جانشین سیاست موازنه مثبت نفتی نظام حاکم دانسته با تکیه بر دو نمونه و الگوی موفق سیاستهای نفتی یکی در دوره اقای مصدق و دیگری در دوره ریاست جمهوری اقای بنی صدر ، مختصات و ویژه گیهای راه حل جانشین را توضیح دادند .

 سپس از آقای دکتر مهران مصطفوی دعوت شد که در باره سیاست خارجی و بحران اتمی صحبت کنند .ایشان چگونگی بوجود آمدن بحران اتمی ورفتار نظام حاکم پرداختند همچنین  ضررهای هنگفتی که به اقتصاد ایران بابت بحران اتمی وارد آمده است را برشمردند و در خاتمه نیز راه حل خروج از بحران اتمی را تشریح کردند. بعد از 15 دقیقه استراحت، قسمت دوم برنامه با سخنان آقای علی شفیعی اغاز شد که  سخنان خود را به روانشناسی خشونت اختصاص دادند و رابطه بین بکار برنده خشونت و قربانیان آن و شاهدین اعمال خشونت را در جامعه توصیف و راه حل خشونت زدایی را تشریح کردند. سخنران پنجم اقای دکتر صدارت بودند که سخنان خود را با اشاره به نقش افکار عمومی و رسانه ها آغاز کردند و در باره نقش وسائل ارتباط جمعی و وظیفه هر نفر در هر جا و هر مکان برای دفاع از حق و حقوق سخن گفتند .ایشان از افکار عمومی و رسانه ها بعنوان دو ابر قدرتی که در اختیار مردم برای احقاق حقوق خود هستند نام بردند.

و بالاخره اقای گلزار در باره بحران اقتصادی درنظام ولایت فقیه  و بررسی آماری  میزان بیکاری و تورم و فقر سخن خود را آغاز کردند و ویژه گیهای یک اقتصاد تولید محور را بعنوان راه حل وجانشین  سیاستهای اقتصادی وابسته ساز ومصرف محور نظام حاکم ،  بر شمردند.

 سپس قسمت سئوال و پاسخ آغاز جلسه شد. در این قسمت سئوالهای مختلفی در باره سخنان سخنرانان مطرح شد که همگی در کادر برنامه بودند و به تدقیق بحث یاری رساند و بحثی کارآمد میان پرسش گران و سخنرانان درگرفت که به غنای موضوعات مطروحه کمک کرد و نیز مورد استقبال حضار قرار گرفت. در پایان آقای بنی صدر طی سخنانی جمع بندی از سخنان وموضوعات مورد بحث بعمل آوردند ونیز بر اهمیت اینگونه جلسات کاربردی که درآن در کنار وضعیت سنجی مسائل مبتلابه میهنمان ایران ، به ارائه راه حل جانشین  نیز پرداخته می شود و در نوع خود کم نظیر بوده  است تاکید کردند.

فیلم سخنرانی ها  بزودی در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

Alireza Hojati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقش نفت در اقتصاد ایران سخنرانی ژاله وفا در جلسه سخنرانی هامبورگ 24 مه 2014

پ ژوئن 5 , 2014
حضار محترم خانمها ،اقایان گرامی موضوع سخنان امروز من نقش نفت در اقتصاد ایران است. در وطن ما ایران  مجموعه اقتصاد نفت با اقتصادهای صنعتی و مجموعه درآمدهای نفتی با مصرف کُل در داخل ، خود 2 مجموعه در دو محل ایجاد میکند:1/یک مجموعه پویائی از تولید را در اقتصادهای […]
wafa jaleh 20

پست‌های مرتبط

نویسنده

جهانگیر گلزار

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

YouTube
YouTube
Instagram